Ciao! 27. juunil - 3. juulil viibisin Erasmus+ projekti raames Firenzes, Itaalias, koolitusel "Project-Based Learning (PBL) in the Classroom: Setup, Intergration and Reflection". Koolituse viis läbi Europass Teacher Academy, kusjuures oli seal samal ajal toimumas veel mitu põnevat koolitust õpetajatele üle Euroopa.
Koolituskeskus asus maalilise Firenze keskuses ja motiveeris õppijaid lisaks innustavatele õppejõududele ajaloolise atmosfääriga. Loomulikult ei saanud jätta tutvumata Firenze kultuuriga - linnatuurile lisaks külastasin nii Uffizi galeriid, Firenze Kunstiakadeemia galeriid (Galleria dell´Academia di Firenze), Santa Maria del Fiore katedraali (selle tipust on imelised vaated!) kui ka Leonardo da Vinci interaktiivset muuseumit.Koolituse peamine eesmärk oli projektipõhise õppimise ning selle kasutamisvõimalustega tutvumine ning seeläbi õppijate motivatsiooni ning ennastjuhtivuse tõstmine. Koolitusel osalesid õpetajad Ungarist, Slovakkiast, Hispaaniast, Portugalist ja Saksamaalt. Koolituspäevasid alustasid esitlused/lühiettekanded, kus kõik rühmaliikmed tutvustasid ennast ning enda koole. Minule suure üllatusena (teema tundus enim puudutavat klassiõpetajaid) olid esindatud nii kutsekoolid, keeltekoolid kui ka erakoolid, kusjuures meie rühma õpetajate noorimad õpilased on 3-aastased ja vanimad juba pensionärid.
Viie koolituspäeva jooksul saime esmalt teoreetilised teadmised projektipõhise õppe olemusest, tutvusime erinevate praktikatega ja täiendasime neid teadmisi nädala lõpus praktiliste ülesannete abil (nt. töötasime rühmades ise välja ühe projekti, mille läbi uusi oskusi-teadmisi saada). Lähemalt vaatlesime nii eesmärgistamist kui ka reflekteerimist projektipõhises õppimises. Tutvusime erinevate IKT-lahendustega, mis õpetaja igapäevatööd lihtsustavad. Kinnistamiseks esitlesime enda välja töötatud projekte ja andsime tagasisidet rühmakaaslaste väljamõeldud esitlustele. Tõdesime, et taolise muutunud õpikäsitluse kasutamiseks on vaja laiaulatuslikumat õpetajate koostööd (sh. iganädalast koostöö aega), kuid kui selle rakendamine õnnestub, siis on see õpilastele (ja ka meile) väga rikastav ja motiveeriv kogemus.
Koolitusnädal lõppes ekskursiooniga läbi Toskaana. Külastasime Siena linna, kus toimus parasjagu Palio festival ehk hobuste võidusõit, millest võttis nii riietumise kui ergutamisega osa kogu linn ja seda vastavalt linnaosale, kus elati. Lõunat sõime San Gimignano linnakese juures asuvas veini-istanduses ja pärastlõunaks jõudsime Pisa linna, kus külastasime maailmakuulsat Pisa katedraali ja torni.
Kõige õpetlikumaks osaks koolitusnädalast pean teiste kolleegidega/rühmakaaslastega suhtlemist. Ülimalt meeldiv oli jagada meie kooli ja riigi edusamme haridusmaastikul ja neid teistelegi tutvustada (nt. Opiq keskkonna kasutamine, digitasemetööd) ja iseseisva õppimise päevad. Sama meeldiv oli kuulda teiste kolleegide kogemusi ja nende riikide parimaid praktikaid (nt. tasustatud ja tunniplaani sisse viidud koostööajad).
Erasmus+ õpiränne andis mulle võimaluse esimest korda välismaal koolituda ja samas ka üksi reisida, mis oli minu jaoks ülimalt rikastav! Olen selle võimaluse eest õpirändele minna väga tänulik ja uuele kooliaastale innustatult vastu minemas!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar