laupäev, 22. oktoober 2022

Prantsuse keele õpetaja Dagmar Hallmägi koolitusel Prantsusmaal

2022. aastal juulikuus sain lõpuks võimaluse pärast mitut koroona-aastat minna kahenädalasele koolitusele Prantsusmaale. Prantsuse keele õpetajale on viibimine õpetatava keele kutluuriruumis kui sõõm värsket õhku ja hingamist. Taolised koolitused peaksid meile olema suisa kohustuslikud, et oleksime klassi ees pädevad ja motiveeritud. Minu jaoks oli see juba teine kord viibida Eramus+ programmi raames Prantsusmaal koolitusel. Eelmisel korral valisin Cannes'i linnas toimunud kahenädalase koolituse, mis keskendus noortekeelele ning jäin sellega väga rahule, sealt saadud materjale ja teemasid käsitlen siiani keskkooli tundides. 

Sel korral valisin koolituskohaks Vichy linnakese, sest olin oma kolleegidelt teistest riikidest sealse koolituse kohta head kuulnud ning Vichy oli linn, kus ma polnud veel käinud. Liiati eelistan Erasmus+ koolitusi linnades, mis pole väga suured, nii tekib koolitusel osalejatega ja linnakesega lähedasem suhe, sest kõik on käe-jala ulatuses ning jalutades on suurem võimalus teiste koolitusel osalejatega kokku joosta.

Vichy ja linna embleem

Vichy linn on tuntud oma ravivete ja kosmeetika poolest. Kes ajaloost huvitub, teab, et siin asus  II maailmasõja ajal Vichy valitsus, mis tegi koostööd natsi-Saksamaaga ja see on periood mida kohalikud elanikud väga meenutada ei soovi. Kunagisest populaarsest kuurortlinnast annavad tunnistust kaunid pargid, ooperimaja, spad, hotellid.





CAVILAM Vichy fotosein

Minu seekordne koolitus oli mõeldud prantsuse keelt võõrkeelena õpetavatele õpetajatele ning kandis nime "Enseigner le FLE aujourd'hui: culture, société et nouvelle tendances pédagogiques" -- prantsuse keele kui võõrkeele õpetamine tänapäeval: kultuur, ühiskond ja uued metoodilised suunitlused. Koolituse korraldas CAVILAM Vichy ning see oli hästi läbi mõeldud ja üles ehitatud. Korraga toimus mitu koolitust ning osalejad olid jagatud gruppidesse. Minu rühmas olid prantsuse keele õpetajad näiteks Iirimaalt, Türgist, Ameerikast, Haitilt ja nagu ikka, olin ainus eestlane kogu koolitusel. Aga selle üle on mul alati vaid hea meel, sest nii olen sunnitud kogu aeg prantsuse keeles suhtlema ja saan ise keeleliselt veel paremaks. 

Koolituse esimene nädal keskendus sellele, et tutvustada erinevaid digivahendeid ja -keskkondi, mida saaks prantsuse keele tundides kasutada. Prantslased olid koroonalainete tulvas ja distantsõppele minnes sunnitud end digimaailmas arendama ja jagasid nüüd oma teadmisi ka teistele. Esimesel nädalal tegime lisaks muudele ülesannetele rühmakaaslastega podcasti, kus jagasime näpunäiteid prantsuse keele õpetajatele. Minu ja minu rühmakaaslase Noémie podcast on kuulatav siit:


Teise nädala teema oli kaasaegne prantsuse ühiskond ja kultuur, millest olen alati väga huvitatud, sest prantsuse keel on vaid vahendiks, et edasi anda Prantsuse kultuuri ja väärtuseid. Minu jaoks oli väga harivaks ülikoolilektorite loengud ja kohtumine kirjanikega, viimasest saadud kogemust ja emotsioone võiks võrrelda Eestis kirjandusfestivalil HeadRead saaduga. 

Pildil on loo autor Tuneesia päritolu kirjaniku Yamen Manaïga ja tema teosega "Bel abîme", mis võitis Aafrikas 2022. aastal kirjanduspreemia.

Yamen Manaïga Vichys

CAVILAM Vichy oli mõelnud ka koolitusel osalejate vaba aja sisustamise peale. Nii sai teoks üks minu unistustest -- tõusta kustunud vulkaani Puy de Dôme'i tippu ja imetleda vulkaaniahelikku. Siiani olin seda vaid õpikutest lugenud ja õpilastega koos pilte vaadanud, nüüd oskan tundides neile ka oma kogemustest rääkida. Lisaks sai kanuuga sõita ja külastada naaberlinnasid.


1465m kõrgusel merepinnas, Puy de Dôme
Tõus Puy de Dôme'i tippu




















Vichy linn näeb palju vaeva, et pakkuda oma elanikele igakülgseid sportimisvõimalusi -- linnas on golfiväljakud, hipodroom, pargid, jooksurajad, ujulad. Nii oli ka minul võimalik käia kohalikus 50 meetri olümpia väliujulas, mis oli elamus omaette.

Vichy 50 meetri väliujula


Hommikusöök prantslaste moodi

Minu koolitusaja sisse jäi ka 14. juuli ja Prantsusmaa rahvuspüha tähistamine, mil linn oli piduehteis ja tänavail kõlas muusika ning taevasse lennutati tohutu kogus rakette.

















Lõpetuseks ehk kõige olulisem: lisaks uutele teadmistele annavad taolised õpiränded ka sõbrad ja kolleegid terveks eluks. Prantsusmaal vahetatud teadmised on hindamatu väärtusega minu kui õpetaja isiklikus arengus, läbi selliste kogemuste olen avatum, tolerantsem ja motiveeritum õpetaja kui enne. Soovin kindlasti ka edaspidi taolistes koolitusprogrammides osaleda, need on minule kui keeleõpetajale ülimalt vajalikud, et käia õpetatava keele ja kultuuriga kaasas, et sütitada oma õpilastes armastust prantsuse keele ja kultuuri vastu. À la prochaine!

14. juuli piknik kollegidega
Õhtusöök kolleegidega





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Õpetaja Indrek Riigor töövarjuna Soomes

9.- 13. maini 2022 viibisin töövarjuna Helsingi Munkkiniemi Yhteiskoulu's. Kool on meie kooli sõpruskool, lisaks kogemuste saamisele oli...